Home Dom Mężczyzna na zakupach

Mężczyzna na zakupach

Mężczyzna na zakupach

Według najnowszych badań statystyczny mężczyzna odczuwa na zakupach stres podobny do tego, z jakim spotykają się policjanci stojący naprzeciw demonstrującego tłumu.

W Wielkiej Brytanii przeprowadzono ankietę, z której wynika, że przeciętny mężczyzna czuje znudzenie zakupami już po 26 minutach, natomiast kobieta dopiero po 2 godzinach. Co ciekawe, przyczyną niezadowolenia kobiet z zakupów nie jest niechęć do wędrówek po sklepach, ale fakt, że nie udało im się znaleźć wymarzonego produktu.

Skąd tak różne podejście do zakupów u kobiet i mężczyzn? Marketingowcy zauważyli, że kobiety dokonując wyboru konkretnego produktu kierują się emocjami. Komunikaty reklamowe kierowane do pań mają za zadanie wywołać poczucie, że dana marka rozumie ich potrzeby. Dzięki takim zabiegom tworzy się więź między konsumentką, a towarem. Również miejsce, gdzie robimy zakupy, nie pozostaje bez znaczenia. Galerie handlowe kreują w sklepach atmosferę sprzyjającą spotkaniom, co doceniają szczególnie kobiety. Mężczyźni natomiast traktują zakupy zadaniowo. Szybko podejmują decyzję o kupnie i, w przeciwieństwie do kobiet, unikają zbędnych kontaktów z personelem. Co więcej, panowie nastawiają się na zakup konkretnej rzeczy i zazwyczaj nie zwracają uwagi na ewentualne promocje oraz nie porównują cen w innych sklepach.



Online dla zabieganych

Z badań zleconych przez brytyjski portal zakupowy Quidco.com wynika, że prawie połowa „rodzinnych zakupów” kończy się kłótnią. W tym przypadku wybawieniem wydają się zakupy robione przez Internet. Sprzedaż e-sklepów stale się zwiększa. Pod względem wartości zakupów Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków w Europie. Kupujemy przez Internet niemal wszystko – sprzęt komputerowy, AGD, ubrania, buty, kosmetyki, a nawet leki. Główną motywacją zakupów przez Internet są dobra cena i wygoda – zakupione w sieci produkty są dostarczane bezpośrednio do domu, co pozwala zaoszczędzić czas. Innym obniżającym stres sposobem na zakupy są subskrypcje, dzięki którym potrzebne produkty są regularnie dostarczane do domu. W USA w abonamencie można zamawiać maszynki do golenia, środki higieniczne dla kobiet, prezerwatywy, a nawet… buty! W Polsce model subskrypcji Supplite obejmuje m.in. kosmetyki, środki higieniczne dla kobiet (podpaski, tampony), produkty dla dzieci, maszynki do golenia, prezerwatywy, suplementy diety oraz soczewki kontaktowe. Subskrypcja pozwala na stworzenie własnego zestawu produktów, których regularnie używamy. Zestaw wystarczy stworzyć raz, a zindywidualizowana przesyłka jest co miesiąc dostarczana pod wskazany adres. Rozwiązanie przypada do gustu szczególnie mężczyznom, którzy zapominają o uzupełnianiu zapasu np. pasty do zębów czy maszynek do golenia.

Rozsądek zakupowy

 Dla jednych przyjemność, dla innych przykry obowiązek. Nie da się całkowicie wyeliminować zakupów z codzienności, ale są sposoby, które pozwalają kupować mądrze. Przed zakupami warto zrobić listę potrzebnych produktów. Do sklepu najlepiej wybierać się z pełnym żołądkiem. Regularnie stosowane kosmetyki czy szkła kontaktowe można subskrybować. Natomiast ceny drogich sprzętów przed zakupem warto porównać w wyszukiwarkach internetowych. Na koniec najistotniejsza rada. Przed kolejnym zakupem dobrze jest chwilę pomyśleć, czy kupowana właśnie rzecz jest nam na pewno potrzebna.