Polska agencja komunikacji wizualnej otrzymała „Oscara designu”


Firma CITY po raz pierwszy otrzymała jedną z najbardziej prestiżowych nagród przyznawanych w dziedzinie wzornictwa przemysłowego – Red Dot Design Award. Nagroda nazywana przez ekspertów z branży „Oscarem designu” trafiła do agencji za projekt kiosku multimedialnego, który zrealizował Piotr Jagiełłowicz.

Prawie 20 lat doświadczenia agencji komunikacji wizualnej CITY coraz częściej doceniane jest przez ekspertów z branży wzornictwa przemysłowego. Najnowszy projekt agencji został nagrodzony prestiżową nagrodą Red Dot. Nagroda ta od ponad 60 lat przyznawana  jest przez Design Zentrum Nadrenia Północna-Westfalia w Essen za szczególne osiągnięcia w dziedzinie designu.  Firma CITY otrzymała ją za stworzenie kiosku multimedialnego o nazwie FIN. Kiosk ten swoim kształtem przypomina płetwę, stąd też jego nazwa (z ang.  fin-płetwa).

Jury przyznające nagrodę Red Dot już po raz drugi doceniło projekt Piotra Jagiełłowicza, który od wielu lat ściśle współpracuje z firmą CITY jako Główny Projektant Działu Digital. Po raz pierwszy Piotr Jagiełłowicz otrzymał tą prestiżową nagrodę w 2015 roku za projekt lampy equilibra BALANS zrealizowany dla firmy Aquaform. W tym roku jury wyróżniło autorski projekt zrealizowany dla firmy CITY. Jury doceniło m.in. walory estetyczne, ergonomię i trwałość kiosku multimedialnego FIN. Potencjał, który drzemie w urządzeniach do komunikacji cyfrowej może zostać w pełni wykorzystany wyłącznie wtedy, gdy o projekcie zaczniemy myśleć na etapie projektowania przestrzeni, w której produkt będzie usytuowany. Pozwoli to na zachowanie spójności nowoczesnych technologii z koncepcją biura, galerii handlowej czy innej przestrzeni, mówi Piotr Jagiełłowicz, Główny Projektant Działu Digital w firmie CITY. To indywidualne podejście do tworzonego projektu również zostało docenione przez grono ekspertów przyznających nagrodę za kiosk FIN.

Pierwsze kioski multimedialne pojawiły się w galeriach handlowych ponad 15 lat temu. Wtedy właściciele i operatorzy stawiali głównie na ich użyteczność.
W większości zaprojektowane wówczas kioski były do siebie bardzo podobne. Różniły się jedynie wielkością, kolorem i kształtem. Wtedy też nie zwracano uwagi na wygląd multimedialnego kiosku i na to, czy pasuje do  wnętrza w którym będzie umieszczony.
Teraz gdy rosną potrzeby konsumentów od tego typu projektów wymaga się znacznie więcej. Oprócz użyteczności muszą one mieć wartość dodaną, która je wyróżni.

 

Więcej informacji udziela:
Dominik Rogóż
Dyrektor ds. Marketingu CITY
+698 060 808
d.rogoz@city.com.pl