Home Kuchnia Lody Bonano nie zwalniają tempa

Lody Bonano nie zwalniają tempa

Lody Bonano nie zwalniają tempa

W tym roku kultowe już lodowe „świderki”, sprzedawane przez lodziarnie Lody Bonano będą dostępne w ponad 200 miejscach w kraju. Białostocka firma, która stworzyła największą franczyzową sieć lodziarni w Polsce nie zwalnia tempa rozwoju i otwiera kolejne punkty sprzedaży.

Ubiegły rok był rekordowy pod względem liczby lodziarni działających pod charakterystycznym, żółto czerwonym szyldem. W 2014 roku na rynku działało 175 lodziarni Lody Bonano. Od zakończenia poprzedniego sezonu trwały jednak intensywne rozmowy z kolejnymi przedsiębiorcami zainteresowanymi rozpoczęciem tego typu działalności.

– Dotychczas podpisaliśmy 32 nowe umowy, ale na tym nie koniec, bo mamy informacje o kolejnych zainteresowanych rozpoczęciem przygody z tym biznesem. Sezon lodów rusza wraz z nadejściem pierwszy ciepłych, wiosennych dni a rozkręca na dobre w czerwcu. Jest więc jeszcze dość czasu, aby zdecydować się na otwarcie własnej lodziarni w ramach proponowanego przez nas konceptu – mówi Anna Kiryluk, odpowiedzialna za rozwój sieci franczyzowej Lody Bonano.

Co ciekawe, blisko połowa spośród nowych lodziarni to punkty otwierane przez dotychczasowych franczyzobiorców. To – jego zdaniem – najlepszy dowód na to, że ten sprawdzony już w tak wielu miejscach w Polsce pomysł na franczyzę jest strzałem w dziesiątkę i pozwala z większym spokojem podejmować ryzyko związane z uruchamianiem nowego biznesu.



Większość nowych lodziarni powstanie w nadmorskich kurortach turystycznych, w których zostaną uruchomione koncepty Bonano Holiday, które z założenia działają tylko w okresie sezonu wakacyjnego od czerwca do końca sierpnia.

– Oprócz wspomnianej „wersji wakacyjnej” naszego biznesu do dyspozycji franczyzobiorców pozostają również trzy pozostałe typy współpracy: w lokalu dedykowanym specjalnie dla lodziarni, jako wydzielona lodowa strefa w istniejącym już punkcie gastronomicznym – np. w restauracji oraz w formie lodowej wyspy w galerii handlowej – przypomina przedstawicielka sieci.

Zdecydowanym na wejście do sieci franczyzowej, firma udziela wsparcia w zakresie znalezienia i wyboru odpowiedniej lokalizacji, dostosowania lokalu i przeszkolenia sprzedawców. Dzięki temu, zdaniem Anny Kiryluk, w praktyce wystarczy miesiąc na uruchomienie działalności.

Lodziarnie Lody Bonano oferują ponad 30 rodzajów lodów tzw. „świderków” w różnych smakach i wielu formach. Dodatkowo, niektóre punkty posiadają w sprzedaży również shake'i, jogurty i granity. Sieć sprzedaje lody produkowane przez spółkę Multi-Ice specjalnie dla potrzeb marki Lody Bonano. W lokalach działają polskie maszyny do lodów Hard-Ice. Pierwsze lodziarnie tej sieci powstały w 2003 roku w Białymstoku.

 

tagi: