Home Kuchnia Marka Folwark świętuje Dzień Polskiej Żywności

Marka Folwark świętuje Dzień Polskiej Żywności

Marka Folwark świętuje Dzień Polskiej Żywności

Polacy coraz bardziej doceniają lokalne produkty – od odzieży, kosmetyków, po polską żywność i produkty spożywcze. Nad Wisłą zapanowała moda na konsumpcję tego co rodzime i to właśnie naprzeciw temu trendowi wychodzi ogólnopolski program promocyjny organizatorów godła "Doceń Polskie", ustanawiając 25 sierpnia Dniem Polskiej Żywności. W tym roku przypada on po raz trzeci.

 Przy całej fascynacji Polaków kuchniami świata, zauważalna jest tendencja powrotu do tego, co rodzime. Doceniamy jakość, smak i dobrze skomponowane receptury rodzimych produktów. Pomidory wybieramy polskie, a nie hiszpańskie, ponieważ bardziej zachęcają smakiem i zapachem. Sięgamy po czosnek polski, nie chiński. Chętnie kupujemy polską, a nie argentyńską wołowinę. Dzień 25 sierpnia to idealna okazja do celebrowania lokalnej kuchni, dzielenia się przepisami, a przede wszystkim – odkrywania smaków polskiej kuchni na nowo. Data wydarzenia nie jest przypadkowa – koniec sierpnia to czas dożynek, a na straganach królują świeże, lokalne owoce i warzywa. Do akcji włączyli się również blogerzy kulinarni, którzy planują udowodnić, że rodzima, polska kuchnia jest pełna tradycji i smaku.



– Tradycyjna polska kuchnia jest otwarta na nowe smaki i Polacy chętnie to wykorzystują – uważa Robert Rajewski z restauracji Endorfina Foksal – Potrzebują nowych pomysłów na dania, które zaspokoją ich głód ciekawości i kreatywności kulinarnej. Inspiracji szukają zarówno w popularnych restauracjach, jak i w Internecie, na wszelkiego rodzaju blogach i stronach z przepisami. Implementując te przepisy w naszych domach, coraz częściej wykorzystujemy polskie produkty. Z badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie PEMI w 2014 r. wynika, że dla połowy Polaków istotny jest kraj pochodzenia produktu i są skłonni zapłacić więcej, jeśli ten kraj to Polska. Dla porównania w 2005 r. informacja o pochodzeniu produktu ważna była tylko dla 5% naszych rodaków (badania agencji Demo Effective Launching – przypis red.).

– Polscy konsumenci eksperymentują w kuchni nadając tradycyjnym polskim potrawom nowy smak. Proponujemy konsumentom sosy i dressingi ze starannie dobranych składników, stworzone na bazie unikalnych receptur w naszej rodzinnej firmie, które można wykorzystywać na różne sposoby urozmaicając tym samym codzienne menu – mówi Łukasz Kotaniec, członek zarządu Kotaniec spółka z ograniczoną odpowiedzialnością s.k. producenta marki Folwark. – Sos czosnkowy Folwark został wyróżniony godłem "Doceń polskie" za wyjątkowy smak wynikający z dopracowanej do perfekcji receptury.

Inicjatywa "Doceń polskie", której autorami są organizatorzy Dnia Polskiej Żywności, ma na celu wsparcie i promocję wysokiej jakości produktów dostępnych na rodzimym rynku. Organizatorzy docenili szereg polskich przedsiębiorstw oferujących nabiał, mięso, przetwory, napoje czy gotowe dania i przekąski.