Home Biznes Kantor internetowy w modelu white label rozwiązaniem przyszłości dla banków i…

Kantor internetowy w modelu white label rozwiązaniem przyszłości dla banków i…

Kantor internetowy w modelu white label rozwiązaniem przyszłości dla banków i…

Pierwsze kantory internetowe na polskim rynku były pomyślane jako konkurencja dla banków. W odpowiedzi na wątpliwości dotyczące bezpieczeństwa transakcji powstał kantor z sektora bankowego, do korzystania z którego nie trzeba zakładać rachunku. To rozwiązanie w modelu white label wdrożył już kolejny bank – czy mamy do czynienia z nowym etapem rozwoju rynku?

Kantor w modelu white label oznacza, że nabywca takiego rozwiązania otrzymuje cały panel klienta z wszystkimi funkcjonalnościami dostępnymi w kantorze. Panel jest utrzymany w kolorach brandowych nabywcy, znajduje się tam też jego logo. Takie rozwiązanie oferuje Raiffeisen Solutions Sp. z o.o., (spółka-córka Raiffeisen Polbank) prowadząca Rkantor.com. To pierwszy na polskim rynku kantor internetowy z sektora bankowego, do korzystania z którego nie trzeba zakładać rachunku w żadnym banku. Został udostępniony dla klientów w 2015 roku.

Jakie kryteria musi spełniać kantor internetowy white label dla banku?  

Przede wszystkim z dziedziny bezpieczeństwa. Kantor internetowy dostarczany przez Raiffeisen Solutions Sp. z o.o. ma status Krajowej Instytucji Płatniczej, co oznacza, że jest nadzorowany przez Komisję Nadzoru Finansowego – organ rządowy. Dzięki temu podlega też Ustawie o usługach płatniczych, co oznacza, że zgodnie z polskim prawem można za jego pośrednictwem zlecać przelewy krajowe i zagraniczne. Bardzo ważna jest też infrastruktura informatyczna – poziom zabezpieczeń transakcji w kantorze od Raiffeisen Solutions (Rkantor.com) jest na poziomie bankowym. Jest on też łatwy w integracji z istniejącymi na rynku systemami bankowymi.



Jeśli spełnione zostały kryteria bezpieczeństwa, kolejne to dostępność. Aby korzystać z kantoru internetowego Raiffeisen Solutions nie trzeba zakładać konta w żadnym banku – klient otrzymuje darmowy dostęp do 19 kont walutowych w Portfelu Walutowym. Może też swobodnie zlecać przelewy – złotówkowe są darmowe, klient nie płaci też za błyskawiczne, księgowane nawet w 10 minut przelewy walutowe do 15 polskich banków. W ofercie jest wymiana walut w kantorze (natychmiastowa i z odroczoną wpłatą) oraz na giełdzie społecznościowej, gdzie użytkownicy sami ustalają kursy wymiany. Mogą też korzystać z  przelewów zagranicznych i wypłaty gotówki z bankomatu bez karty. To gotowe, nowoczesne rozwiązanie z branży fin-tech.

Kto korzysta z kantoru internetowego w modelu white label?

Pierwsza była instytucja pozabankowa, jednak z dużą renomą na polskim rynku – Poczta Polska. Jak się okazuje, rozwiązania z dziedziny fin-tech chętnie wdrażają też banki z długimi tradycjami – pierwszy był Bank Spółdzielczy w Zatorze. Od kwietnia 2018 z kantoru internetowego mogą korzystać też klienci Banku Spółdzielczego w Wysokiem Mazowieckiem.

– To dopiero początek listy podmiotów, które decydują się na współpracę z nami. Samodzielne stworzenie platformy do wymiany walut i przelewów na takim poziomie wymaga kilku lat pracy i zatrudnienia ogromnej liczby ludzi  – mówi Michał Hojowski, prezes Raiffeisen Solutions Sp. z o.o. – Przy spełnieniu najwyższych kryteriów bezpieczeństwa dostarczamy jedyne na polskim rynku tak przyjazne dla klienta i łatwe do wdrożenia rozwiązanie. Wyróżnia nas też szybkość działania – zajęliśmy 1 miejsce w rankingu szybkości przelewów magazynu Forbes – mówi Michał Hojowski.