Home Biznes Content marketing w B2B – jakie perspektywy w 2017 roku?

Content marketing w B2B – jakie perspektywy w 2017 roku?

Marketing treści wciąż cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. 89% firm nastawionych na klienta biznesowego wykorzystuje go w swoich działaniach reklamowych. Z kolei dla 68% kupujących impulsem do dokonania zakupu są materiały dostępne w sieci. Jakie treści okażą się strategiczne w najbliższych miesiącach? Zachęcamy do obejrzenia infografiki przygotowanej przez firmę SEMTEC.

Zebrane badania dotyczą Ameryki Północnej – rynku o wiele dojrzalszego i rozwiniętego w dziedzinie content marketingu. Ich analiza może być jednak cenną wskazówką również na rodzimym gruncie.

Po pierwsze blog

Ponad połowa ankietowanych uznaje go za treść strategiczną w 2017 roku, co nie oznacza, że jest wartością samą w sobie. Efektywność blogów jest uzależniona od wielu czynników, m.in. zawartości merytorycznej, odpowiedniej częstotliwości w dodawaniu postów, a także różnorodności contentu. Badania pokazują, że posty blogowe dodawane 1-2 razy w miesiącu generują o 70% więcej leadów niż strony, które bloga nie prowadzą. 5 artykułów blogowych w ciągu miesiąca to również 15 razy większy ruch w witrynie!

Gdzie dystrybuować content?

Najefektywniejszym kanałem okazuje się email, wskazywany przez 91% respondentów. LinkedIn, uznany w zeszłorocznym badaniu za niosący największe korzyści, tym razem zajmuje drugie miejsce (71%), wyprzedzając m.in. Facebooka, Twittera czy YouTube’a.



Jeśli znamy już strategiczne treści i kanały, w które należy „zainwestować”, pojawia się pytanie o narzędzia, za pomocą których mierzymy skuteczność content marketingu. Według badanych głównymi miernikami są ruch w witrynie (78% głosów), jakość leadów sprzedażowych (57%)  i udostępnienia w social media (57%).

To jedynie część wniosków wypływających z naszej infografiki. Zachęcamy do głębszej analizy.

Do opracowania materiału wykorzystaliśmy badania: Content Marketing Institute, Buzzsumo, TopRank Marketing, Demand Gen Report, Curata, TrackMaven, Smart Insights, Karvy Solutions, OneSpot, Shareaholic.

Opracowanie merytoryczne: Emilia Radecka, Junior Project Manager, SEMTEC
Opracowanie graficzne: Kamila Fabisiak, New Media Designer, Cube Group