APEX wyróżnia Finnaira czterema gwiazdkami światowych linii lotniczych, na podstawie opinii klientó


Finnair został nagrodzony czterema gwiazdkami światowych linii lotniczych 2018 r., w konkursie stowarzyszenia Airline Passenger Experience (APEX), organizacji non-profit, zrzeszającej podmioty handlowe w tym wiodące firmy lotnicze, dostawców i główne grupy medialne.

Ranking wykazuje, które linie lotnicze zapewniają wysoki poziom satysfakcji klienta i jest oparty na faktycznych opiniach podróżnych. Wiarygodność pasażerów i wystawianych opinii sprawdzana jest na podstawie rezerwacji i geolokacji na urządzeniach przenośnych. Finnair był jednym z 470 przewoźników ocenianych do 31 lipca tego roku. Tylko 15% linii lotniczych z całego świata otrzymało wystarczającą liczbę głosów na status czterech gwiazdek 2018 r. i 12% na status pięciu gwiazdek 2018 r.

„W tym roku szczególnie skupiliśmy się na udoskonaleniu klasy biznesowej i salonów na lotnisku w Helsinkach, podjęliśmy również istotne działania usprawniające jakość usług pasażerskich na każdym etapie relacji z klientem, w tym przy rozwiązaniach cyfrowych. Dobrze jest wiedzieć, że nasze działania zostały tak pozytywnie przyjęte przez naszych klientów – mówi Piia Karhu, wiceprezes Finnaira ds. rozwoju usług pasażerskich.

Finnair stara się oferować podróżnym unikalne nordyckie doznania. Obejmują one współpracę nad autorskim menu z najlepszymi szefami kuchni, elementy fińskiego wzornictwa na pokładach samolotów i w salonach Finnaira, rozwój strefy klienta indywidualnego oraz rozwiązania cyfrowe stworzone, aby podróż przebiegała komfortowo. Ponadto, wszystkie samoloty floty dalekodystansowej Finnaira – ponad połowa to nowe samoloty Airbus A350 – są wyposażone w Wi-Fi, a instalacja na pokładach samolotów floty krótkodystansowej zostanie zakończona w przyszłym roku.