Home Biznes Analiza europejskiego rynku pet food

Analiza europejskiego rynku pet food

Analiza europejskiego rynku pet food

Jak wypada polski rynek pet food na tle innych państw? Jakich zmian w asortymencie karm dla czworonogów możemy spodziewać się w najbliższym czasie? Prognozy przedstawia ekspert – Pat Romanek, General Manager International w Butcher's Pet Care.

 

Na przestrzeni ostatnich kilku lat polski klient stał się bardziej świadomy i wymagający, co sprawiło, że wzrosło znaczenie edukowania właścicieli czworonogów oraz identyfikowania potrzeb zwierząt domowych. Na rynkach europejskich, gdzie świadomość żywieniowa jest o wiele wyższa, klienci już od dawna mają dostęp do produktów suplementowanych, dopasowanych do wieku i kondycji pupila.

 

Warto przytoczyć przykład Włoch, gdzie wysoko specjalistyczne diety weterynaryjne są bardzo popularne. Innym przykładem mogą być Niemcy, w których sprzedaje się więcej karm mokrych, a nie suchych, jak w przypadku Polski. W Anglii, czy we Francji, podstawową formą sprzedaży karm mokrych, zarówno w puszkach, jak i w saszetkach, są multipacki, co oznacza, że klienci traktują te produkty jako codzienny element diety. Niezwykle ważna jest także świadomość żywieniowa właścicieli pupili, których ponad 80% jest karmionych karmą gotową. Ten odsetek w Polsce oscyluje poniżej 20%.



 

W Polsce prognozuje się dynamikę rynku na poziomie 6-7 proc., co ma już odzwierciedlenie w coraz szerszym asortymencie, chociażby w kanale dyskontowym. Widać ogromny wzrost rynku małych formatów opakowań, tzw. single serve, które gwarantują wygodę w użytkowaniu, a tym samym postrzegane są jako lepsze jakościowo. Sklepy poszerzają swoje portfolio o produkty z wartościami dodanymi, dedykowane wiekowi pupila. Znacząco rośnie także populacja ras małych, popularnych w miastach – to również zwiększa możliwości wzrostu wartości kategorii. W odpowiedzi na te trendy firma Butcher’s jako pierwsza wprowadziła linię karm mokrych Pro Series dla ras małych, które zaspokajają specyficzne potrzeby czworonogów.

 

Rośnie zainteresowanie produktami zdrowymi, które nie zawierają sztucznych dodatków i wypełniaczy. Są to produkty, do których klienci chętnie wracają, ponieważ stosując je, widzą pozytywną zmianę w kondycji fizycznej zwierzęcia. Popyt na suplementy diety dla czworonogów wskazuje na to, że właściciele zwracają uwagę na potrzeby swoich podopiecznych.

 

CC