Home Biznes Aplikacja Punkty Pełne Dobra – czas start!

Aplikacja Punkty Pełne Dobra – czas start!

Aplikacja Punkty Pełne Dobra – czas start!

PUNKTY PEŁNE DOBRA

Od końca sierpnia br. w całej Warszawie dzieje się COŚ DOBREGO. Mieszkańcy stolicy w różnych miejscach znajdują wlepki i plakaty z charakterystycznym różowym kciukiem. Podążając za swoją intuicją, włączają się w akcję – dołączają do społeczności na Facebooku i deklarują chęć robienia CZEGOŚ DOBREGO. W Warszawie zapanowała moda na robienie dobrych rzeczy. Dziś organizatorzy zdradzają tajemnicę – Punkty Pełne Dobra to aplikacja mobilna, dzięki której robienie czegoś dobrego dla siebie i innych będzie prostsze niż kiedykolwiek. Dzisiaj ma miejsce oficjalna premiera narzędzia.

 

Autorzy aplikacji Punkty Pełne Dobra szukali odpowiedzi na pytanie, co Polacy lubią robić i jak skutecznie można połączyć to z ideą pomagania. Okazało się, że lubimy kupować, jadać w restauracjach, dbać o swój wygląd. Lubimy robić coś dobrego dla innych i dla samych siebie. Ta wiedza stała się punktem wyjścia do stworzenia pierwszej aplikacji na polskim rynku, łączącej pasję do zakupów i korzystania z różnych usług z robieniem czegoś dobrego. W ramach Punktów Pełnych Dobra producenci popularnych produktów oraz właściciele punktów usługowych umożliwiają swoim klientom aktywność w pięciu obszarach: wspieram dzieci, wspieram zwierzaki, dbam o wodę, dbam o powietrze oraz to, co jest ważne dla wielu z nas: dbam o siebie. Te obszary są najbliższe sercom Polaków. Pomysłodawcom aplikacji przyświecała idea połączenia zabawy z dobrym, pożytecznym działaniem dla dzieci, zwierząt i przyrody, codziennie, przez 365 dni w roku.

Mechanizm aplikacji jest tak prosty, że sprowadza się do trzech kliknięć na smartfonie. – Po zakupie danego produktu skanujemy paragon w aplikacji Punkty Pełne Dobra, a po skorzystaniu z usługi w punkcie partnera – wpisujemy w aplikacji wartość tej usługi i sprzedawca zatwierdza ją specjalnym kodem. Następnie wskazujemy, na który obszar chcemy przeznaczyć zdobyte przez siebie punkty. Cała czynność trwa 2 sekundy – tłumaczy Piotr Łukasiak, pomysłodawca i autor programu Punkty Pełne Dobra. – Punkty Pełne Dobra to unikatowe narzędzie na polskim rynku, dla każdej grupy wiekowej. Chcieliśmy pokazać Polakom, że robienie czegoś dobrego może być fajne i przede wszystkim proste. Udowodniliśmy już, że w Warszawie jest wiele zaangażowanych osób, które chcą robić coś dobrego dla innych, np. dokarmiać zwierzaki, zapewniać posiłki potrzebującym dzieciom, którym nieobca jest troska o to, jaką wodę będą pić nasze wnuki i jakim powietrzem oddychać. Pokazaliśmy, że można zgromadzić tysiące ludzi wokół akcji, mówiąc tylko i aż tyle, że jej istotą jest robienie czegoś dobrego dla innych i siebie. Teraz ruszamy pełną parą! – dodaje Piotr Łukasiak.

Aplikacja jest też narzędziem komunikacji między partnerami programu i ich klientami – obecnymi
i potencjalnymi. Pozwala na przesyłanie informacji o nowościach, promocjach, atrakcyjnych ofertach. Do tej pory do programu weszły takie podmioty jak m.in.: Duracell, Tetley, Jan Niezbędny, Vitax. Do akcji licznie przystąpili właściciele warszawskich restauracji, m.in.: Bekef, Oishii Sushi, Da Gusto, Fratelli – Pizza and Pasta, Tandoor, Avangarda, Four Seasons, Kebab Emir, Restauracja Vega, Pub Bolek oraz punktów usługowych, m.in.: Skin Like Silk Clinique. Z każdym tygodniem przybywa nowych partnerów. Łatwo ich rozpoznać po dużym różowym kciuku na drzwiach wejściowych. – Polacy każdego dnia decydują się na zakup różnorodnych produktów, od herbaty po środki czystości. Umożliwienie robienia czegoś dobrego przy tej okazji jest strzałem w dziesiątkę. Cieszymy się, że możemy być partnerem takiej inicjatywy – mówi Anna
Orłowska-Orłowicz dyrektor marketingu Produkty Gospodarstwa Domowego Sarantis Polska SA., właściciel marki Jan Niezbędny. – Konsumenci mogą też zgromadzone punkty przeznaczać na siebie, wymienić na kolejny obiad w restauracji, kawę, zabieg kosmetyczny lub jedną z wielu atrakcyjnych nagród. Można łączyć oba działania – robić coś dobrego dla siebie i równocześnie wspierać któryś
z obszarów dobra.

Użytkownicy, którzy zdecydują się przeznaczyć punkty na posiłki dla dzieci, dokarmianie zwierząt
i dbanie o przyrodę wspierają jedną z trzech organizacji: Fundacja Pożywienie Darem Serca, Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami, Fundacja Nasza Ziemia. – Motywujące jest to, że użytkownicy będą mogli szybko widzieć efekty swojego wsparcia, na przykład liczbę posiłków dla dzieci czy nowo zasadzone drzewa – podkreśla Waldemar Piasecki z Fundacji Pożywienie Darem Serca. – To ważna, wymierna wartość aplikacji. Jednak idea akcji sięga dużo dalej – wspólnie chcemy pogłębiać świadomość Polaków w obszarze realnych problemów, z którymi musimy się mierzyć i ich konsekwencji, którym musimy przeciwdziałać. Tutaj liczy się każdy punkt. Im więcej ludzi będzie przeznaczać punkty na wsparcie obszarów wyróżnionych przez aplikację, tym więcej posiłków dla dzieci, pełnych misek dla zwierzaków czy posadzonych drzew. Aplikacja umożliwia zbieranie pieniędzy z wielu źródeł – przy, na przykład, jednoczesnym czerpaniu przyjemności z jedzenia w restauracji, korzystaniu z innych usług czy kupowaniu produktów, które i tak kupujemy.

Każdy, kto ściągnie aplikację, automatycznie ma na koncie 5 punktów, które może rozdysponować na wybrane obszary. – To jest jak gra, zabawa, ale w szczytnym celu – podkreśla Piotr Łukasiak. – Punkty możemy przeznaczyć na tyle obszarów na raz, na ile chcemy.

Akcja promująca wejście aplikacji na rynek miała miejsce w Warszawie. Fanpage programu na Facebooku, założony niespełna miesiąc temu, liczy już blisko 4 000 osób, a z każdą godziną przybywa więcej pozytywnych osób zainteresowanych akcją. W sobotę w popularnych miejscach w Warszawie mieszkańcy stolicy wyrażali swoje poparcie dla programu, malując kciuk na różowo – kolor akcji. Autorzy pomysłu planują rozprzestrzenienie idei robienia CZEGOŚ DOBREGO na całą Polskę.
Jesteśmy pewni, że w całej Polsce są ludzie, dla których dbanie o innych i samych siebie jest ważne i z chęcią włączą się w naszą akcję. Chcemy wirusowo zarażać cały kraj trendem na robienie CZEGOŚ DOBREGO – dodaje Piotr Łukasiak.



 

Więcej informacji o aplikacji:

https://punktypelnedobra.pl/

https://www.facebook.com/Punkty-Pe%C5%82ne-Dobra-Zr%C3%B3b-Co%C5%9B-Dobrego-127559127587926/timeline/

 

Więcej informacji o programie:

Edyta Janczewska-Zreda

tel.: 503 099 240

e-mail: edyta.janczewska@corepr.pl