Home Biznes HELLA zwiększa rentowność i inwestuje w segment aftermarket

HELLA zwiększa rentowność i inwestuje w segment aftermarket

HELLA zwiększa rentowność i inwestuje w segment aftermarket

HELLA, jeden z wiodących światowych dostawców przemysłu motoryzacyjnego, w roku obrotowym 2014/2015 odnotowała sprzedaż na poziomie 5,8 mld. euro, co stanowi 9% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Skorygowany zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 12% do 445 mln euro (w roku poprzednim wyniósł 399 mln euro). W segmencie aftermarket, HELLA odnotowała wzrost przychodów o 5% do kwoty 1.130.000 euro, głównie z tytułu działalności hurtowej w Danii i w Polsce.

Miniony rok fiskalny był bardzo udany dla HELLI – mówi dr Rolf Breidenbach, Prezes Zarządu HELLA. Osiągnęliśmy nasze cele: kontynuowaliśmy wzrost znacznie powyżej poziomu rynkowego, a także odnotowaliśmy wzrost rentowności.

Do dobrych wyników HELLI przyczyniła się koniunktura w branży motoryzacyjnej, popyt na rynku, a także kilka nowych premier produktów, które obejmowały w szczególności reflektory z technologią LED i złożone systemy elektronicznego wsparcia kierowcy i zarządzania energią. Koncern zwiększa systematycznie nakłady na badania i rozwój jako kluczowy element swojej strategii. Celem firmy jest dalsze umacnianie pozycji lidera technologicznego w swojej branży.



Technologicznie wiodące produkty są kluczem do strategii HELLI – mówi dr Breidenbach. One tworzą przewagę konkurencyjną, a jednocześnie budują fundament naszego przyszłego rozwoju.

W swoich badaniach firma koncentruje się na koncepcjach, które umożliwiają kompleksowe wykorzystanie technologii LED we wszystkich segmentach pojazdów, oraz na rozwoju technologii, które pomagają w zmniejszaniu emisji CO2.

…………………………………………………………………………………………………………………………

HELLA to globalna, niezależna, rodzinna firma notowana na giełdzie, która posiada około 32 tysięcy pracowników w 100 oddziałach zlokalizowanych w ponad 35 krajach na całym świecie. Grupa HELLA rozwija i produkuje wysokiej klasy systemy oświetlenia oraz elektronikę samochodową. Koncern jest jednym z największych detalicznych dystrybutorów części samochodowych, akcesoriów, diagnostyki i usług dla branży motoryzacyjnej w Europie. Działając w ramach spółek joint venture, produkuje kompletne moduły samochodowe, systemy klimatyzacji i pokładowe instalacje elektryczne. Z zespołem ponad 6 tys. pracowników zatrudnionych w działach badań i rozwoju, HELLA jest jednym z najważniejszych koncernów na rynku, który jest motorem napędowym tworzenia innowacyjnych rozwiązań w swojej branży. Osiągając w roku obrotowym 2014/2015 sprzedaż na poziomie ok. 5,8 mld. euro, HELLA znalazła się wśród 40 największych dostawców w branży samochodowej na świecie i wśród 100 największych niemieckich przedsiębiorstw przemysłowych. Więcej informacji: http://www.hella.com/hella-pl/index.html?rdeLocaleAttr=p

kyo