Kolejny kwartał dobrych wyników Meritum Banku


Trzeci kwartał 2014 roku był kolejnym udanym okresem dla Meritum Banku, co przełożyło się na wzrost zysków i poprawę wskaźników efektywności. W ciągu pierwszych 9 miesięcy br. Bank wypracował 45 mln zł zysku netto, sześć razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wyraźnie wzrosła rentowność Banku – wskaźnik ROE na koniec września br. wyniósł 26,4 proc.

 

W ciągu trzech kwartałów 2014 roku Meritum Bank zarobił netto 45,2 mln zł, wobec 7,6 mln zł w analogicznym okresie ub.r., co oznacza sześciokrotny wzrost. Wynik finansowy brutto wyniósł 60,2 mln zł, w porównaniu z 9 mln zł wypracowanymi rok wcześniej. Suma bilansowa Banku na koniec września br. wynosiła 3,2 mld zł, o 11,5 proc. więcej niż przed rokiem.

 

Dobre wyniki są efektem konkurencyjnej oferty i aktywnej sprzedaży, a także poczynionych oszczędności i wyższej skuteczności prowadzonych działań windykacyjnych. Cieszy nas nie tylko wzrost generowanych zysków, ale także wyraźna poprawa wskaźników efektywności, które od początku tego roku utrzymujemy na najwyższym rynkowym poziomie – mówi Bartosz Chytła, prezes zarządu Meritum Banku. – Spodziewamy się, że w całym 2014 roku odnotujemy rekordowe wyniki – dodaje. 

 

Portfel kredytów Meritum Banku po 9 miesiącach 2014 roku wynosił 2,6 mld zł, o 17 proc. więcej niż przed rokiem, zaś wartość portfela depozytów – 2,8 mld zł, co oznacza 15-proc. wzrost w porównaniu do pierwszych trzech kwartałów ub.r. W efekcie wynik na działalności bankowej zwiększył się o 43 proc., do 269 mln zł.

 

Bank kontynuował prace nad rozwojem swojej oferty produktowej, a także rozbudowywał sieć sprzedaży. W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba placówek prowadzonych pod marką Meritum (własnych i partnerskich) wzrosła o 35 i obecnie jest ich już 194.

 

Bazując na swoich doświadczeniach z zakresu consumer finance oraz obsługi mikro i małych przedsiębiorstw, latem tego roku Bank wprowadził na rynek innowacyjne rozwiązanie Biznes Raty dedykowane firmom zajmującym się handlem w obszarze B2B, także w e‑commerce. Dzięki niemu firmy te mogą zapewnić swoim klientom szybki i prosty sposób finansowania oferowanego sprzętu.  

,