Home Dla dzieci Kampania społeczna „Gra o psieżycie” objęła całą Polskę. Zarządca A4 Katowice – Kraków podsumowuje akcję

Kampania społeczna „Gra o psieżycie” objęła całą Polskę. Zarządca A4 Katowice – Kraków podsumowuje akcję

Kampania społeczna „Gra o psieżycie” objęła całą Polskę. Zarządca A4 Katowice – Kraków podsumowuje akcję

Blisko 800 tys. wyświetleń filmów promujących akcję autorstwa trzech spośród najchętniej subskrybowanych polskich YouTuberów, ponad 200 zgłoszonych minecraftowych historii z 16 województw, 58 finalistów konkursu i 9 laureatów, a wszystko po to, by ocalić choć jedno psie życie. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zakończyła kampanię społeczną „Gra o psieżycie”, promującą odpowiedzialną i humanitarną postawę wobec zwierząt. Finał akcji odbył się w formie uroczystej gali filmowej, podczas której nagrodzono zwycięskie prace.

Celem kampanii było uwrażliwienie na problem porzucania psów przy drogach. Chcąc zwrócić uwagę na to negatywne zjawisko, zarządca A4 Katowice-Kraków zaadresował akcję do fanów popularnej gry survivalowej Minecraft. Ogłosił konkurs na najlepsze historie stworzone w świecie Minecrafta, które miały poruszać temat odpowiedzialnego traktowania zwierząt.

– Kampanię nieprzypadkowo skierowaliśmy do młodych ludzi. Odwołaliśmy się do ich wrażliwości, zakładając, że to właśnie oni wpływają na decyzje dorosłych, w tym także te nie do końca przemyślane, a dotyczące właśnie zakupu czy przygarnięcia psa – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy SAM SA.

Akcja rozpoczęła się w lutym br. Jej ambasadorami zostali popularni polscy YouTuberzy i gracze Minecrafta – MagdalenaMariaMonika, RoxMb i Vertez, którzy w filmowych zapowiedziach kampanii, osadzonych w świecie Minecrafta, zachęcali do udziału w konkursie.

– Mam psa, jamnika. Dostałem go w prezencie od rodziców, kiedy miałem dwanaście lat. Mój pies nauczył mnie obowiązkowości i to z jego powodu temat odpowiedzialnego traktowania zwierząt jest dla mnie szczególnie ważny. Chciałbym, z pomocą prowadzonego przeze mnie kanału, pokazać najmłodszym widzom skalę problemu porzucania psów oraz móc kształtować odpowiedzialną i ludzką postawę wobec każdego czworonoga. To dla mnie sprawa wręcz osobista – powiedział podczas gali finałowej Rox Mb, jeden z ambasadorów kampanii.

– To jest akcja z przesłaniem, które może przynieść wiele dobrego, ze względu na swój edukacyjny charakter. Dziecko, które zobaczy taki film, może podzielić się nim i skłonić do refleksji swoich rodziców. Kiedy dorośnie, będzie dawać dobry przykład swoim dzieciom – dodała z kolei MagdalenaMariaMonika.

– Dostałem zaproszenie do udziału w tej kampanii, a jako że mam pięć zwierząt w domu, zanim jeszcze poznałem szczegóły, wiedziałem, że idę w to – skomentował Vertez.



Kampania dotarła do szerokiego grona odbiorców. Łączna liczba wyświetleń filmów opublikowanych przez ambasadorów kampanii na ich kanałach YouTube sięgnęła blisko 800 000. Do organizatora konkursu wpłynęło 227 zgłoszeń, a do finału zaproszono 58 osób.

– Spotkanie z tak dużym odzewem i empatią wśród dzieci i młodzieży jest dla nas źródłem dużej satysfakcji. Idea kreowania historii w świecie wirtualnym dowiodła, że młodzi ludzie mają dużo do powiedzenia na temat tego, jak z odpowiedzialnością podchodzić do życia czworonogów, a przy tym cywilną odwagę, by piętnować negatywne zachowania w tym obszarze – podsumowuje kampanię rzecznik prasowy SAM SA.

Prace konkursowe oceniło jury w składzie: ambasadorzy kampanii i przedstawiciele organizatora konkursu. Kryteriami wyboru laureatów były: zgodność z tematem, kreatywnośćw tworzeniu fabuły, poziom narracji oraz propozycje rozwiązania przedmiotowego problemu.

– Czy spodziewałem się wygranej? Trudno powiedzieć. Film nagrałem raczej dla własnej przyjemności, sprawia mi to wielką radość. Najważniejszy jest pomysł na historię. Dość długo pracowałem nad filmem konkursowym i udało się. Sam mam psa. Ma na imię Dora i została znaleziona przy drodze. Myślę, że warto organizować takie kampanie jak „Gra o psieżycie”. Cieszę się, że mogłem wziąć udział w tej akcji, tak jak wszyscy tu obecni, a jest nas dużo. Mam nadzieję, że nasze filmy pomogą zmienić psią rzeczywistość na lepszą – powiedział Antoni Cammarano, laureat I miejsca.

Finaliści spotkali się z gwiazdami Minecrafta podczas finału kampanii, który odbył się 7 kwietnia br. w Cinema City Punkt 44 w Katowicach. Podczas uroczystej gali ogłoszono wyniki konkursu, wyświetlono na dużym ekranie zwycięskie filmy i nagrodzono autorów dziewięciu najlepszych historii.

Nagrodami w konkursie były: profesjonalny fotel gamingowy, nagrody książkowe oraz zestawy gadżetów popularnych Minecrafterów. Każdy uczestnik otrzymał także pamiątkowy dyplom z autografami ambasadorów kampanii oraz książkowy upominek.

Zwycięskie prace można zobaczyć na stronie kampanii www.graopsiezycie.pl