Podążając za nowymi trendami w handlu i potrzebami usługobiorców rozwiązań logistycznych, powołano nową organizację DHL Parcel Polska, która powstała jako odpowiedź Deutsche Post DHL na wyzwania krajowego rynku przesyłek kurierskich i rozwój usług w obszarze e-commerce. Cała organizacja świadcząca do tej pory krajowe usługi kurierskie, teraz jako DHL Parcel Polska weszła w skład DHL Parcel Europe. Zmiany wynikają ze strategii globalnej DP DHL 2020 i podyktowane są decyzją Grupy o rozwoju usług dla sektora e-commerce na najważniejszych rynkach europejskich, wśród których znajduje się Polska.
DHL Parcel stawia na rozwój e-commerce
DHL Parcel powstała z przeniesienia dotychczasowych jednostek zajmujących się przesyłkami krajowymi z dywizji DHL Express i DHL Freight w Polsce, Holandii, Belgii, Luksemburgu i Czech, do nowej struktury organizacyjnej – DHL Parcel Europe. Zdaniem zarządu europejskiego DHL Parcel, ten zabieg pozwoli intensywniej wykorzystywać dotychczasowe doświadczenie i potencjał do odnoszenia sukcesów na rynku krajowych i transgranicznych paczkowych usług kurierskich, a w konsekwencji do wygenerowania rentownego wzrostu w segmencie e-handel.
Dyrektorem Zarządzającym nowej organizacji – DHL Parcel – na szczeblu europejskim został Andrej Busch. Stanowisko Dyrektora Zarządzającego DHL Parcel Polska objął Igor Caban. Oficjalne powołanie nowej struktury międzynarodowej nastąpiło 1 kwietnia 2014r.
Działalność DHL Parcel Europe skupia się na dostawie przesyłek paczkowych dla segmentów B2B i B2C w kraju i zagranicą. Priorytetem jest wzmocnienie wiodącej roli DHL Parcel w obszarze logistyki związanej z handlem elektronicznym w Europie i poza nią. W przypadku rynku europejskiego oznacza to rozwój działalności DHL Parcel i jej transgranicznych usług e-commerce na najbardziej atrakcyjnych międzynarodowych szlakach handlowych oraz na wybranych rynkach krajowych.
DHL Parcel Polska będzie (jak dotychczas) odpowiadać kompleksowo za krajowy rynek przesyłek usług kurierskich, jednocześnie rozszerzając swoje możliwości operacyjne, w tym m.in. intensyfikując działania w obszarze usług e-commerce.
„Naszym celem jest zapewnienie nadawcy i odbiorcy najwyższego komfortu i wygody w zakresie obsługi przesyłek krajowych. Zmianie marki na DHL Parcel towarzyszyły konkretne modyfikacje, zwłaszcza w obszarze infrastruktury komercyjnej. Dzisiaj jesteśmy wiodącą firmą na rynku przesyłek kurierskich w Polsce. Aby tę pozycję wzmocnić niezbędne są takie zmiany, które w centrum naszej uwagi jeszcze bardziej postawią odbiorcę przesyłki. Zwłaszcza takiej przesyłki, która jest finałem transakcji zakupu towaru w Internecie.” – powiedział Igor Caban, Dyrektor Zarządzający DHL Parcel Polska.
Według raportu CBOS (kwiecień 2014r.) co drugi Polak dokonuje dzisiaj zakupów przez Internet. Zdaniem Polaków zakupy online są niezwykle wygodne – umożliwiają znalezienie w sieci najkorzystniejszej oferty produktowej bądź usługowej, zrobienie zakupów bez wychodzenia z domu, oszczędzając tym samym czas i zapewniając bezpieczne sfinalizowanie transakcji.
Wiele możliwości, jedno skuteczne rozwiązanie. DHL Parcel.
„Wiele możliwości, jedno skuteczne rozwiązanie. DHL Parcel.” – to hasło przewodnie kampanii informacyjnej DHL Parcel Polska, skierowanej do klientów i użytkowników różnych rodzajów usług na rynku e-commerce, która została przeprowadzona pod koniec ubiegłego roku.
W oparciu o potrzeby użytkowników e-commerce, zespoły projektowe DHL Parcel Polska opracowały rozwiązania najkorzystniejsze i najefektywniejsze z punktu widzenia odbiorcy jak i nadawcy przesyłki. Już dzisiaj klientom sklepów internetowych DHL Parcel Polska udostępnia bezpłatnie usługi:
– odbioru osobistego w punkcie DHL Parcelshop, jednego z kilkuset partnerskich punktów współpracujących z DHL Parcel, w których przesyłka może być odebrana w dowolnie wybranym przez odbiorcę czasie;
– doręczenia do sąsiada, czyli pod adres alternatywny, wskazany przez odbiorcę, w sytuacji, gdy nie byłoby go w domu w momencie przyjazdu kuriera;
– powiadomienia e-mail/sms, za pomocą którego odbiorca otrzymuje informację o nadaniu przesyłki oraz o przewidywanym terminie jej doręczenia.
W przypadku klientów okazjonalnych (bez stałej umowy) DHL Parcel Polska udostępnia również nową ofertę 4 pakietów krajowych tzw. „na każdą kieszeń”– pakiet Super Lekki dla przesyłek do 1 kg wagi, Lekki dla przesyłek do 10 kg, Ciężki do wagi 31,5 kg oraz Pakiet Terminowy z 1 spośród 3 opcji doręczenia do wyboru: do godz. 12:00, w godz. 18:00-22:00, doręczenie lub nadanie w sobotę dla przesyłek do wagi 31,5 kg.
Dla firm m.in. z sektora MŚP i e-commerce DHL Parcel Polska przygotował atrakcyjną cenowo usługę DHL 2Europe, umożliwiającą doręczenie paczek na rynku niemieckim. DHL 2Europe oferuje drogowe przesyłki z Polski do Niemiec o przewidywanym czasie doręczenia 2-3 dni, dla przesyłek jednoelementowych o maksymalnej wadze do 31,5 kg.
Dopełnieniem wdrożonych nowości przez DHL Parcel Polska jest nowa, dedykowana strona www.dhlparcel.com.pl w przejrzystej i użytkowej formie, wyposażona w przyjazne i proste w obsłudze aplikacje, także transakcyjne. W przygotowaniu znajdują się kolejne rozwiązania i usługi dedykowane klientom z sektora e-commerce.