Wpływ shop conceptu na jakość obsługi Klienta


Nie każda firma staje się marką, a nie każdą markę kreuje sam produkt.
O sukcesie przedsiębiorstwa decyduje wiele czynników. Wartości przekazywane klientom określają unikalny charakter danej firmy. Wnętrze sklepu niczym wizytówka tworzy tożsamość marki i tak jak ona powinno być wyjątkowe. Przemyślany wygląd salonu zobowiązuje do zachowania najwyższej jakości obsługi Klienta.

Shop concept to nic innego jak sklep zaprojektowany wedle określonej myśli przewodniej, idei czy konceptu firmy. Wygląd salonu sprzedaży musi odzwierciedlać charakter danej marki. Pierwszym krokiem projektantów przy opracowywaniu konceptu butiku jest szczegółowa analiza i określenie, jaka w rzeczywistości jest sama marka. To, co wyróżnia ją spośród innych powinno być również widoczne w samym butiku.

Marki, które zwracają szczególną uwagę na obsługę klienta w salonie oraz na swoje shop concepty, osiągają o wiele lepsze wyniki sprzedażowe oraz zajmują wyższe miejsca w rankingach sprawdzających jakość obsługi. Doskonałym na to przykładem moża być firma Lancerto, dla której stworzyliśmy shop concept butiku.  W rankingu poziomu jakości obsługi klienta przeprowadzanym przez Daymaker Poland, Lancerto od dwóch lat zajmuje najwyższe pozycje również dzięki odpowiedniemu zagospodarowaniu przestrzeni salonu.  Sklep jest miejscem, w którym klient osobiście spotyka się z firmą i jej produktem, dlatego jego wygląd ma znaczący wpływ na podejmowane przez niego decyzje zakupowe. Im bardziej wyjątkowy będzie shop concept butiku, tym lepiej klient będzie czuł się w jego wnętrzu, a co za tym idzie zaistnieje większa szansa, że wróci do niego ponownie.

 

Autorem tekstu jest Marcin Powierza, Członek Zarządu, Dyrektor Zarządzający Forbis Group 

, ,