Ruszyła kampania „Świecimy przykładem na drodze”


W wakacje podróżujemy znacznie więcej, a wybierając się w daleką drogę często decydujemy się na wyjazd po zapadnięciu zmroku. Dzięki temu, unikamy wysokich temperatur i korków, nie zawsze pamiętając o zachowaniu szczególnego bezpieczeństwa o tej porze. W nocy widoczność znacznie spada, a wielu z nas nie kontroluje oświetlenia samochodu. Dlatego firma Hella Polska rozpoczęła akcję „Świecimy przykładem na drodze” i podpowiada, jak być odpowiedzialnym kierowcą o każdej porze dnia i nocy.


 

Lato to czas, w którym przemieszczamy się samochodem na znacznych odległościach, a z tego powodu wybieramy podróżowanie nocą, nie wiedząc jak bardzo może być to niebezpieczne. Statystyki wykazują, że właśnie wtedy dochodzi do większej liczby wypadków, biorąc pod uwagę natężenie ruchu. Równie bagatelizowanym problemem jest schematyczne działanie kierowców, którzy zapominają o sprawdzeniu tak podstawowego aspektu, jakim jest oświetlenie pojazdu.


W trosce o bezpieczeństwo wszystkich podróżujących i uczestników ruchu drogowego wystartowała pierwsza edycja kampanii społecznej „Świecimy przykładem na drodze” na rzecz prawidłowego oświetlenia pojazdów. Przedsięwzięcie zainicjowane jest przez firmę Hella Polska. Działania podjęte przez organizatorów akcji edukacyjnej mają znacząco wpłynąć na zmianę przyzwyczajeń kierowców, pokazując jak bardzo istotna jest dbałość o dobre światła samochodowe.
 

Wychodzimy poza schematy zachowań przyjęte przez kierowców. Wyjaśniamy wszystkim uczestnikom ruchu drogowego, jak wielkie znaczenie dla ich bezpieczeństwa ma prawidłowy dobór i ustawienie świateł. Kampania obejmuje szeroko rozumianą edukację dotycząca właściwej eksploatacji oświetlenia samochodu i bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Jej celem jest zwiększenie świadomości, że sprawdzanie stanu technicznego, ustawienia świateł oraz stopnia zużycia żarówek powinno stać się nawykiem każdego kierowcy. – mówi Monika Maciejewska, dyrektor działu marketingu Hella Polska


Inicjatorzy kampanii zwracają uwagę na błędne przyzwyczajenia kierowców tj. zapominanie, że każdy samochód inaczej oświetla drogę, a większość z nas jeździ pamięciowo stosując jako punkt odniesienia tylne światła poprzedzającego pojazdu. Szczególnie w okresie wakacyjnym częściej spotkać można pieszych poruszających się po drogach do późnej nocy i nie noszących odblaskowych elementów. Z tego powodu Hella Polska została również partnerem „Inicjatywy na rzecz dobrych świateł samochodowych” i informuje, jak prawidłowo powinni zachowywać się uczestnicy ruchu oraz jak mają dostosować prędkość jazdy do mocy reflektorów oświetlających drogę.
 

Propagujemy odpowiedzialność i  kulturę jazdy. Chcemy, aby każdy czuł się bezpiecznie na drodze i wiedział, że nie używa się długich świateł, czy świateł przeciwmgielnych bez potrzeby. A także, że warto sygnalizować innym kierowcom przepalenie żarówki czy niesprawnego oświetlenia. Nasze działanie ma społeczny i medialny potencjał, dlatego wiemy, że kampania „Świecimy przykładem na drodze” ma szansę wpłynąć na przyzwyczajenia kierowców. – dodaje Monika Maciejewska

 

Dodatkowo przedsięwzięcie wsparte jest komunikacją z internautami, którzy mają możliwość poszerzania wiedzy za pomocą Facebooka: https://www.facebook.com/hella.swiecimy.przykladem

oraz strony Hella Polska: http://www.hella.com/cardriver/pl/index.html

 

***
Koncern HELLA to jeden z największych światowych dostawców dla branży samochodowej. Projektuje i wytwarza produkty w segmencie elementów i systemów oświetlenia oraz elektroniki do pojazdów. Na rynku wtórnym firma HELLA oferuje części i akcesoria do pojazdów mechanicznych, diagnostyki i usług serwisowych w całej Europie. W segmencie zastosowań specjalnych HELLA zajmuje się projektowaniem wyrobów do pojazdów specjalnych oraz w pełni niezależnych rozwiązań w zakresie oświetlenia ulicznego lub przemysłowego. Działając w ramach spółek joint venture dostarcza kompletne moduły pojazdów, systemy klimatyzacji i pokładowe instalacje elektryczne. Koncern zatrudnia ok. 30 tysięcy pracowników w 35 krajach.